Why war ?

Hej, det var lääängesen jag bloggade. Anlednigen till det var att min dator fått ett virus som gör att internet går extra segt!
+ att jag haft en del gäster..
En viktig fråga som dykt upp ett antal gånger, i mitt huvud, är krig. Varför krigar vi ? Finns det andra förklaringar varför vi krigar än olja, pengar och makt ? Är det verkligen dessa saker som gör oss lyckliga ? En sak är bara att konstatera, människan är ett egoistiskt djur som är väldigt lätt att manipulera. Kanske vi ser stora och starka ut, men egentligen är vi svaga och fega. Tänk vad andra djurraser behöver göra för att ens klara en enda dag. De måste hitta mat och akta sig för andra djur som kan äta upp dem ! Vi människor har egentligen inget att vara rädda för, det är inget djur som har oss som huvudföda precis. Vad gör vi istället ? Jo, vi dödar varandra, vi förstör miljön och klagar. Kanske är jag för dömmande men det tål att tänkas på. Tillsammans kan vi förändra, vi kan göra världen till en lycklig och bra värld för alla. Kanske är det jorden som är himmlen, kanske är det meningen att vi själva ska inse det. Göra något för andra istället för att tänka på oss själva ? Jag är verkligen inte bättre än någon annan, och visst, det är lättare sagt än gjort. MEN, det är i alla fall ett steg på vägen, enligt mig är det bättre än ingenting. Kom ihåg att ingenting är omöjligt, ensam svag men många starka. Tillsammans går det om vi bara vill, det gäller bara att vi alla bestämmer oss för det. Gör något bra för världen i år, låt 2009 bli en början på en bättre tid. Det behöver inte vara något stort, man kan till exempelt plocka upp något skräp eller skänka lite pengar till någon bra välgörenhet. Människan är ett flockdjur, vi gör allt för att bli accepterade. Vi kan till och med ändra personligheten för att få vara med. Om vi alla gör något åt världen så tror jag att vi kan få andra att göra samma sak. Visa att ni bryr er !

Här kommer Crazy med Gnarls Barkley fast med en annan som sjunger. De har gjort en parodi (?) av den här sången för att visa sina missnöjen med George Bush;



Gå in å den här länken ; http://www.give2shitz.com/ , om du vill veta lite mer om varför.

Hejdåå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0